Ministarstvo za pravosuđe i upravu

Kontakt informacije

Registar propisa 1996-2009.godina

Registar propisa 1996-2008.godina

Postupak osnivanja/registracije udruženja i fondacija

I ) PONEŠTO O UDRUŽENJIMA I FONDACIJAMA 

Zakonom o udruženjima i fondacijama („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, broj: 45/02 ), uređeni su uslovi i postupak za osnivanje, unutrašnju organizaciju, registraciju, prestanak udruženja i fondacija.

Udruženje je svaki oblik dobrovoljnog povezivanja više fizičkih ili pravnih lica radi unapređenja i ostvarivanja nekog zajedničkog cilja ili općeg interesa u skladu sa Ustavom i Zakonom, a čija osnovna svrha nije sticanje dobiti.

Fondacija je pravno lice koje nema svoje članstvo, a cilj njenog osnivanja je upravljanje određenom imovinom u općem ili zajedničkom interesu.

Udruženja i fondacije samostalno utvrđuju svoje ciljeve i djelatnosti, u skladu sa Ustavom i Zakonom.

II ) NAZIV I SJEDIŠTE

Naziv udruženja i fondacije mora biti na jednom od službenih jezika Bosne i Hercegovine. Naziv udruženja i fondacija može se upisati u Registar u prijevodu na jednom ili više stranih jezika, s tim što naziv na službenom jeziku mora biti upisan na prvom mjestu.
Uz puni naziv, može se koristiti i skraćeni naziv koji mora sadržavati oznake po kojima se razlikuje od drugih udruženja i fondacija .
Udruženja i fondacije mogu imati i svoj znak pored naziva ali se on mora jasno razlikovati od drugih udruženja i fondacija

U naziv udruženja ili fondacije ne mogu se unositi slijedeći nazivi:

  1. Bosna i Hercegovina – bez odobrenja nadležnog organa Bosne i Hercegovine
  2. Federacija – bez odobrenja federalnog organa uprave koji vrši nadzor nad zakonitošću rada udruženja/fondacije
  3. Naziv kantona – bez odobrenja kantonalnog organa u čiju nadležnost spada oblast na koju se odnosi djelatnost udruženja/fondacije
  4. Naziv grada i općine – bez odobrenja gradonačelnika odnosno općinskog  načelnika

III ) OSNIVANJE UDRUŽENJA

Udruženje se osniva donošenjem osnivačkog akta.

Osnivačka skupština donosi osnivački akt, statut udruženja i imenuje organe upravljanja.

Uz zahtjev za upis u Registar udruženja prilaže se:

  1. Osnivački akt i statut udruženja
  2. Spisak članova organa upravljanja
  3. Odluka nadležnog organa o imenovanju lica ovlaštenih za predstavljanje i zastupanje
  4. Podaci o osnivaču
  5. Zapisnik prve osnivačke skupštine
  6. Ovjerene fotokopije ličnih karti za ovlaštena lica
  7. Dokaz o izvršenoj uplati takse

UPLATE:

Svrha:

Registracija udruženja

Primalac:

Ze-do kanton

Račun primaoca:

1340100000001672

Vrsta prihoda:

722429

Općina:

103

Budžetska organizacija:

1601001

 

 

 

REGISTRACIJA UDRUŽENJA

100 KM

OBJAVA OGLASA

50 KM

KANTONALNA ADMINISTRATIVNA TAKSA

20 KM

U roku od 30 dana svaka promjena koja se desi u pogledu zastupanja, statuta, naziva, sjedišta, te nekih drugih promjena udruženja su dužna prijaviti tu promjenu Kantonalnom ministarstvu za upis promjena u Registar udruženja.

UPIS PROMJENA = 50,00 KM

 

UPIS U REGISTAR UDRUŽENJA-LINK NA ADMINISTRATIVNI POSTUPAK-INFORMACIJE I OBRAZAC

UPIS PROMJENA U REGISTAR UDRUŽENJA-LINK NA ADMINISTRATIVNI POSTUPAK-INFORMACIJE I OBRAZAC

IZVOD IZ REGISTRA-LINK NA ADMINISTRATIVNI POSTUPAK-INFORMACIJE I OBRAZAC

Sektor za upravu i provođenje Strategije za borbu protiv korupcije Vlade Zeničko-dobojskog kantona

Rukovodilac Sektora: nije postavljen

 

U Sektoru za upravu i provođenje Strategije za borbu protiv korupcije Vlade Kantona vrše se upravni, stručni, analitički i drugi poslovi utvrđeni ustavom, zakonima i drugim propisima koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Zeničko-dobojskog kantona (u daljem tekstu: Kanton) u oblasti uprave, lokalne samouprave i provođenja antikorupcijskih strateških dokumenata. Navedene nadležnosti odnose se na:

  • izradu amandmana na Ustav Kantona, prednacrta, nacrta i prijedloga zakona iz oblasti uprave i lokalne samouprave iz nadležnosti Ministarstva, pripremanje izmjena i dopuna, kao i autentičnih tumačenja tih zakona;
  • davanje pravnih mišljenja o prednacrtima, nacrtima i prijedlozima ustavnih amandmana, zakona, drugih propisa i općih akata koje pripremaju resorna ministarstva, a donosi Skupština Kantona, Vlada Kantona i rukovoditelj kantonalnih organa, sa aspekta njihove usklađenosti zakonima o organizaciji uprave, prekršajnim propisima i sa Evropskom konvencijom o zaštiti ljudskih prava i osnovnih ljudskih sloboda i drugim pravnim aktima kojima je utvrđena zaštita ljudskih prava i osnovnih sloboda,
  • stručnu obradu sistemskih i drugih pitanja koja služe za izradu zakona, drugih propisa i općih akata iz nadležnosti Sektora;
  • izradu informacija, analiza i drugih akata u vezi sa organizacijom kantonalne uprave; davanje mišljenja i prijedloga o tim pitanjima;
  • vođenje upravnog postupka za upis u registar udruženja;
  • davanje mišljenja na pravilnike o unutrašnjoj organizaciji kantonalnih organa uprave i upravnih organizacija, stručnih službi koje osniva Vlada Kantona;
  • praćenje kadrovske osposobljenosti i organizovanje stručnog obrazovanja i usavršavanja službenika kantonalne uprave;
  • organizovanje polaganja stručnog ispita za srednju školsku spremu;
  • odobravanje izrade pečata, nadzor nad radom pečatoreznice, uništavanje pečata, vođenje evidencije o izrađenim i uništenim pečatima;
  • poslove nadzora nad provođenjem zakona, upravnog nadzora i nadzora nad obavljanjem povjerenih javnih ovlaštenja iz nadležnosti Ministarstva;
  • davanje stručnih pravnih mišljenja i objašnjenja o primjeni propisa iz nadležnosti Sektora povodom upita građana, organa uprave, pravnih osoba i drugih subjekata ili po službenoj dužnosti, pripremanje odgovora na pitanja i inicijative poslanika Skupštine Kantona iz nadležnosti Sektora,
  • praćenje i provođenje propisa i imenovanja vezanih za Kantonalno pravobranilaštvo i notare u Zeničko-dobojskom Kantonu, i vršenje drugih stručnih poslova koji se odnose na nadležnost Ministarstva u ovoj oblasti.

U Sektoru za upravu i provođenje Strategije za borbu protiv korupcije vrše se i upravni, stručni, analitički, i drugi poslovi radi provođenja aktivnosti na sistemskom pristupu prevenciji korupcije i koordinaciji borbe protiv korupcije u Kantonu, a odnose se naročito na:

  • prikupljanje podataka o realizaciji aktivnosti iz domena prevencije i borbe protiv korupcije utvrđenih propisima, strateškim dokumentima, akcionim planovima i drugim strateškim prioritetima i/ili aktima Vlade Kantona, a od svih institucija koji su obuhvaćeni strateškim dokumentima u vezi sa prevencijom i borbom protiv korupcije ( u daljem tekstu: javne institucije) ;
  • objedinjavanje prikupljenih podataka, sačinjavanje analize i izvještavanje nadležnih;
  • postupanje po zaprimljenim prijavama o svim oblicima narušavanja integriteta (poput koruptivnih događaja, neprofesionalnog i neetičkog ponašanja) u svrhu provjere, prikupljanja podataka i prosljeđivanja istih prema nadležnim organima i institucijama;
  • pružanje savjeta u vezi sa prijavom narušavanja integriteta u javnim institucijama;,
  • uspostavljanje i upravljanje bazama podataka koje su u vezi sa prevencijom i koordinacijom borbe protiv korupcije u Kantonu i o sprovođenju strateških dokumenata i pratećih akcionih planova u vezi sa prevencijom i borbom protiv korupcije;
  • pružanje  podrške Timu Vlade kantona za borbu protiv korupcije (u daljem tekstu: Tima Vlade) u pripremanju preporuka i izradi smjernica za provedbu propisa i strateških dokumenata u vezi sa  prevencijom i koordinacijom borbe protiv korupcije,
  • koordinacija sa svim javnim institucijama radi realizacije i provođenja aktivnosti na provođenju akcionog plana Vlade Kantona za potrebe izvještavanja Tima Vlade i Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije,
  • koordinacija između svih javnih institucija i subjekata obuhvaćenih strateškim planovima za borbu protiv korupcije kao i saradnju i koordinaciju sa Agencijom za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije i ostalim pravnim subjektima, organima i organizacijama koje su nadležne u postupanju u oblasti borbe protiv korupcije, kao i pravosudnim organima i izvještavanje Tima Vlade;
  • organizovanje obuka i drugih aktivnosti u vezi sa prevencijom korupcije i koordinacijom borbe protiv korupcije;
  • iniciranje organizacije okruglih stolova, medijskih i drugih kampanja prema Timu Vlade usmjerenih na preveniranje i suzbijanje koruptivnih aktivnosti i provođenje istih;
  • uz prethodnu saglasnost Tima Vlade, predlaganje izmjena i dopuna propisa i strateških dokumenata Vladi i Skupštini Kantona, a koji se odnose na segment borbe protiv korupcije, a posebno u domenu procjene uticaja propisa na korupciju
  • pružanje druge neophodne stručne i administrativne podrške Timu Vlade, te priprema materijala za sjednicu Tima Vlade.

Kantonalni upravni inspektor – Mersudina Kovačević

Kantonalni upravni inspektor:

Vrši poslove inspekcijskog nadzora propisanog federalnim zakonom, kantonalnim zakonom i drugim propisima, koji se odnose na: organizaciju i način rada organa uprave i upravnih organizacija, radne odnose državnih službenika i namještenika u organima uprave i upravnim organizacijama, primjenu propisa kojima su utvrđena pravila upravnog postupaka, propisa koji se odnose na posebne upravne postupke, primjenu propisa kojim se uređuje kancelarijsko poslovanje u kantonalnim, a u gradskim i općinskim organima uprave i upravnim organizacijama i pravnim licima kojima su povjerena javna ovlašćenja, kada rješavaju po federalnim i kantonalnim zakonima i drugim kantonalnim propisima, način prikupljanja dokaza u upravnom postupku, a posebno dokaza koji prema zakonu treba da se pribavljaju po službenoj dužnosti, način povedbe administrativnog izvršenja, izrađuje analitičko informativne materijale iz djelokruga svojih poslova i zadataka;prilikom izrade nacrta i prijedloga zakona i drugih propisa koji se odnose na oblast uprave iz nadležnosti Sektora neposredno učestvuje u davanju  stručnih prijedloga, sugestija, mišljenja i inicijativa;pružanje pravne pomoći građanima i pravnim licima u upravnom postupku, vođenju propisane evidencije za prvostepeni i drugostepeni upravni postupak,poznavanje procedura za upravljanje sistemom kvaliteta

 

 

Sektor za pravosuđe

Rukovodilac Sektora: Amila Begagić, pomoćnik ministra za pravosuđe

U Sektoru za pravosuđe vrše se upravni, stručni, analitički i drugi poslovi utvrđeni ustavom zakonima i drugim propisima koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Zeničko-dobojskog kantona (u daljem tekstu: Kanton) u oblasti pravosuđa, pravobranilaštva i besplatne pravne pomoći. Navedene nadležnosti odnose se na:

  • pripreme teza, prednacrta i nacrta zakona i drugih propisa iz oblasti pravosuđa i praćenje njihovog provođenja, praćenje stanja kadrova u pravosuđu na nivou Kantona,
  • nadzor nad vršenjem poslova pravosudne uprave, predlaganje mjera za unapređenje rada, izrada informacija, analiza i davanja mišljenja s tim u vezi,
  • održavanje i organizacija odgovarajućih registara, odnosno baze podataka, organiziranje edukacije u saradnji sa drugim pravosudnim institucijama i drugih iz oblasti pravosuđa,
  • obrada predmeta u kojima ministar daje prijedlog imenovanja,
  • izvršenje krivičnih i prekršajnih sankcija, a naročito organizaciju, nadzor nad izvršenjem propisa iz oblasti krivičnih i prekršajnih sankcija koje su date u nadležnost Ministarstvu i inspekcijski nadzor iz ove oblasti, poslove u nadležnosti ministarstva u vezi sa alternativnom sankcijom radom za opće dobro na slobodi, koordinacija sa mjerodavnim organima Federacije Bosne i Hercegovine u pogledu realizacije alternativne sankcije rada za opće dobro na slobodi, kao i saradnju sa ostalim institucijama (policija, sud, centri za socijalni rad, zavodi, kantonalna ministarstva), te izrada izvještaja o realizaciji alternativne sankcije rad za opće dobro.

U Sektoru se priprema mišljenje na zakone i druge propise kojima se uređuje organizacija u pravosuđu i izvršenju krivičnih i prekršajnih sankcija, stručna mišljenja o dostavljenim prednacrtima, nacrtima i prijedlozima ustavnih amandmana, zakona, drugih propisa ili općih akata iz oblasti sudstva, tužilaštva, iz nadležnosti federalnih organa, odnosno organa Bosne i Hercegovine, pokreću inicijative za donošenje, odnosno izmjene i dopune federalnih i propisa Bosne i Hercegovine iz oblasti pravosuđa, pripremanje informacija i analiza kaznene politike u kantonalnim propisima (krivična djela, prekršaji, privredni prestupi), sa prijedlogom mjera iz nadležnosti ovog Ministarstva, stara se o zaključenju ugovora o troškovima boravka pritvorenih i prekršajno kažnjenih osoba u kazneno-popravnim zavodima.   

U organizacionoj jedinici Računovodstvo (Trezorska stanica 3) vrše se slijedeći stručni i analitički poslovi poslovi: izrada odgovarajućih akata za godišnje i trogodišnje planiranje i godišnje izvršavanje Budžeta koji se odnosi na Ministarstvo i njegove budžetske korisnike, izrada financijskih planova, analiza, izvještaja i završnih računa Ministarstva i njegovih budžetskih korisnika, prijem, kontrola i unošenje svih podataka računarskom tehnikom materijalno-finansijske dokumentacije i stalnih sredstava za Ministarstvo i njegove budžetske korisnike, unos i obrada narudžbenica, faktura i temeljnica za Ministarstvo putem Oracle aplikacije, sudjelovanje u praćenju izvršenja Budžeta Zeničko-dobojskog Kantona  u dijelu koji se odnosi na Ministarstvo i budžetske korisnike vezane za Ministarstvo.

 

Ministarstvo za pravosuđe i upravu



 

Kontakt informacije

Adresa: Kučukovići 2
Tel:  032 460 740 | 460 741
Fax: 032 460 742
e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Sekretar: nije popunjeno

 

Ministar: Nebojša Nikolić

 

Potkategorije

Programom rada Ministarstva za pravosuđe i upravu Zeničko-dobojskog kantona, u okviru provođenja stručnih poslova planirani su poslovi izvršavanaja alternativne krivične sankcije rad za opće dobro na slobodi kao obaveze propisane Krivičnim zakonom Federacije Bosne i Hercegovine. Rad za opće dobro kao alternativna krivična sankcija, ostvarujući svrhu kažnjavanja, treba da rezultira pozitivne efekte i za zajednicu i osuđenu osobu.

Izvršavanje alternativne krivične sankcije rad za opće dobro na slobodi u Ministarstvu za pravosuđe i upravu Zeničko-dobojskog kantona provodi se od 2014. godine čemu su prethodile različite aktivnosti, od donošenja provedbenih propisa, obuke povjerenika, informisanja stručne i šire javnosti o navedenoj sankciji, potpisivanje ugovora sa poslodavcima, i u konačnici sama realizacija upućivanjem na izvršavanje sankcije nakon izricanja presuda od strane sudova.

Pravni osnov za primjenu/izvršavanje ove sankcije na području Zeničko-dobojskog kantona su:

  • Krivični zakon Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, broj: 36/03, 37/03, 21/04, 69/04,18/05, 42/10, 42/11, 59/14, 76/14, 46/16 i 75/17);
  • Zakon o izvršenju sankcija u Zeničko-dobojskom kantonu (“Službene novine Zeničko-dobojskog kantona“, broj 6/09);
  • Pravilnik o izvršavanju rada za opće dobro na slobodi (“Službene novine Zeničko-dobojskog kantona” broj: 1/13);
  • Ostali podzakonski akti;  
  • Ugovori sa poslodavcima.

Uzimajući u obzir značaj ovih poslova kako sa krivičnopravnog i socijalnog aspekta, tako i sa aspekta ekonomskog  efekta koji izvršavanje ove sankcije može imati na društvo i pojedinca, Ministarstvo za pravosuđe i upravu o navedenom svake godine informiše Vladu i Skupštinu Zeničko-dobojskog kantona dostavljanjem Informacije o izvršavanju alternativne krivične sankcije rad za opće dobro na slobodi na području Zeničko-dobojskog kantona.

Vijesti iz oblasti rada ministarstva

Image
Kontakt forma